آخرین مطالب

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان

مهم‌ترین برنامه معاونت آموزش متوسطه، بهبود کیفیت آموزشی است فرهنگی

مهم‌ترین برنامه معاونت آموزش متوسطه، بهبود کیفیت آموزشی است

  بزرگنمایی:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: مهم‌ترین برنامه معاونت آموزش متوسطه، بهبود کیفیت آموزشی است .

به گزارش دیار مفرغ، نورالدین سبزیان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان درگفتگو با خبرنگار دیار مفرغ با اشاره به اینکه اولین کار ما در بحث معاونت متوسطه قراردادن و ارائه تمامی مطالبات دغدغه‌های آموزشی استانی در قالب و شکل یک مثلث کاری می‌باشد، گفت: با توجه به خواسته مقام معظم رهبری و توجه ویژه به مدارس عادی دولتی، یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این معاونت شکل گرفته تهیه و تدوین شیوه نامه‌ ی کیفیت بخشی بومی در رابطه با همین مدارس در سطح استان بوده که شامل تعداد قابل توجهی از فعالیت‌های ابتکاری است که منجر به کاهش هزینه‌ها و همچنین ارتقای کیفیت آموزش و در نهایت افزایش بهره وری خواهد شد
وی در ادامه افزود: از دیگر فعالیتها شکل گرفته در این راستا تشکیل دو کارگروه 20 نفره از مدیران خبره مرکز استان می‌باشد که در کنار کارشناسان اداره کل بازرسی از مدارس استان را بر عهده گرفته‌اند در این مورد نظارت مربوط به مدارس تقریباً 50 درصد تحقق پیدا کرده  البته بازدید شهرستان‌ها و مناطق 100 درصد  انجام گرفته است.
سبزیان درادامه اظهارداشت: چون امکان حضور همزمان و هر روزه در تمامی شهرستان ها و مناطق وجود ندارد ، در قالب تماس تلفنی کارشناسان مرکز با مدیران مناطق و ... در خصوص اطلاع و اجرای دستورالعمل‌ ها و بخشنامه‌های صادره از مرکز صورت می‌گیرد سپس با توجه به سنجش اطلاعات و عملکرد هر شهرستان  منطقه از دستورالعمل‌ها به صورت ارسال هفتگی بازخورد متناسب به آنها از طریق نمره دهی در سطح عالی،خوب و مطلوب باعث می‌شویم فضای رقابتی بهتری ایجاد شده و خود همکاران زمینه ارتقاء و کیفیت سطح آموزش را فراهم کنند.
وی شناسایی، جذب و سازماندهی مشاوران خیر توانمند در زمینه کنکور و امتحانات نهایی از دیگر فعالیتها برشمرد و عنوان کرد: با اعزام این عزیزان به مناطق محروم و مدارس دولتی در واقع به دانش آموزان نیازمند خدمات مشاوره‌ای کمک خواهیم کرد.
معاون آموزش متوسطه استان لرستان اضافه کرد: موضوع بعدی که طرح ابتکاری مربوط به استان لرستان می‌باشد این است که کارشناسان اداره کل را موظف کرده‌ایم که هر نفر از ایشان در هفته 5 واحد آموزشی را بازدید داشته باشد و بازخورد این بازدیدها را به مدیر آن مدارس و نواحی مورد بازدید ارسال کنند. وی گفت: در بحث تجزیه و تحلیل امتحانات نیز به صورت جدی‌تر از قبل دنبال شده است قبلاً نتیجه این بررسی‌ها در تابلو اعلانات زده شده و موضوع خاتمه یافته تلقی می‌شده است اما حالا تلاش شده که از این نتایج استفاده  و کلاس‌های تقویتی برنامه‌ریزی شده نیز بر اساس همین آمارها صورت پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: توصیه شده است که کلاس‌های تقویتی بر اساس تجزیه و تحلیل سوال محور اجرا شود نه به شکل سنتی و عمومی در بحث توانمندسازی معاونین آموزشی شهرستان‌ها و مناطق استان حدود 500 نفر ساعت در رابطه با تبیین برنامه‌ها و کیفیت سنجش و توسعه عدالت آموزشی کلاس آموزش حضوری اجرا شده است.
وی ادامه داد: بازرسی ویژه و هدفمند انجام شده مدارس (مثال مدارس صدرا-شاهد و...) و در ادامه برگزاری جلسه با مدیران این مدارس و مسئولین مستقیم ناحیه و متولیان مربوطه مثل مدیر کل سازمان تبلیغات که با ارائه نقاط قوت و ضعف آنها به صورت تخصصی باعث پیگیری و ارتقا سطح کیفی  آموزش شده‌ایم.
وی با تاکید براینکه طرح پویش جهاد علمی نیز به صورت ویژه  بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است افزود: در خیلی از مواقع دانش آموزان مناطق محروم از دسترسی به دبیران و معلمان توانمند برخوردار نیستند در قالب طرح ملی پویش جهاد علمی که ما به صورت جدی پیگیر آن هستیم دانش آموز به صورت بر خط از آموزش بهترین معلمان در سطح کشور و استان‌هایی مانند البرز و تهران ارائه می‌شود استفاده خواهد کرد.
وی بیان کرد: خوشبختانه در آزمون‌هایی که به صورت سراسری برگزار شده است در مرحله اول استان لرستان در پایه دهم و یازدهم دو رتبه اول کشوری داشته و نیز در مرحله دوم رتبه دوم پایه یازدهم تجربی را از آن خود کرده است
وی در ادامه گفت: در بحث رتبه‌بندی مدارس مناطق 24گانه نیز برای هر شهرستان و منطقه کارنامه صادر شده و رتبه هر کدام از نظر شاخص‌های مورد نظر مشخص شده است در حوزه فنی باز با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری یعنی مهارت آموزی ما ورود کرده‌ و علاوه بر زحمات گذشته همکاران خود حدود 8 درصد افزایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای طی دو سال متوالی اشته‌ایم اما چون در برنامه هفتم توسعه تا سال 1404 حداقل پیشرفت هدف مورد نظر 5 درصد می‌باشد با وجود این پیشرفت 8 درصدی هنوز 11 درصد تا تحقق آن فاصله داریم ممکن است این عدد در ظاهر کم به نظر بیاید ولی در مقابل ما جهت تحقق هر درصد توسعه این هدف نیازمند نیروی انسانی،فضای آموزشی و تجهیزات هستیم که هر کدام خود بحث مفصلی دارد.
وی درادامه اظهارداشت: مثلاً در بحث تجهیزات در دوره کاری بنده  رایزنی‌های انجام شده توسط مدیر کل معاونت توسعه جناب آقای عبدی حدود 16 میلیارد تومان خرید انجام شده است اما طبق آمار نیاز واقعی ما در این زمان تقریباً 40 میلیارد تومان می‌باشد که با توجه به تعداد دانش آموز و... حدود 24 میلیارد تومان کسری بودجه تامین تجهیزات وجود دارد.
سبزیان گفت: از دیگر کارهای خوب که در معاونت متوسطه پیگیر هستیم بحث تعدیل تجهیزات است. مثال جابجایی و خرید وسایل نقلیه و تجهیزات بین شهرستان‌ها و مناطق که در مواردی نیازمند هماهنگی و رایزنی با مدیران اداراتی مانند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده  سختی‌های خود را دارد .
وی در بخشی دیگر از سخنانش یادآورشد:طرح دیگری که ما هنوز در ابتدای آن و پیگیر هستیم طرح شهید باقری می‌باشد که در آن توسعه هنرستان‌های کشاورزی مد نظر است. با توجه به آمایش سرزمینی در استان لرستان یکی از رشته‌هایی که  باید به سمت آن پیش برویم رشته کشاورزی می‌باشد. در این راستا پیگیر بازگشایی و راه اندازی مجدد دو هنرستان کشاورزی نیمه تعطیل استان لرستان در شهرستان الشتر و ویسیان هستیم که در این زمینه نیازمند همکاری و کمک اداره کشاورزی هستیم.
وی در پایان عنوان کرد: در بحث تعمیر تجهیزات نیز در هنرستان ولیعصر خرم آباد در راستای اجرای پروژه شهید طرحچی بالغ بر 10 دستگاه به مبلغ 10 میلیارد تومان تجهیزات کهنه نیازمند تعمیر، دوباره سرویس و راه‌اندازی و بازسازی شده  در مدار تولید قرار گرفته‌اند.یکی دیگر از کارهای مهم که پیگیر آن هستیم هدایت تحصیلی نش آموزان در قسمت متوسطه اول می‌باشد و جز برنامه‌های اصلی ما است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

سال گذشته حدود 70 هزار نفر در بیمارستان های صحرایی استان ویزیت شدند

گزارش تصویری بازدید استاندار لرستان از طرح‌های عمرانی خرم‌آباد

مهلت 3 ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان +عکس

تاسیس شهرداری منطقه 4 و دو سازمان در شهرداری خرم آباد

10 اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت

بهره مندی 138 هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

افزایش 13 درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

انهدام باند سارقان در خرم‌آباد

برپایی بیمارستان صحرایی یک روزه در منطقه فرهاد آباد دلفان

سپاه پاسداران تمام قد در کنار دولت برای رفع مشکلات این استان تلاش خواهد کرد

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب کنکور در لرستان

پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های آب منطقه ای استان تخیص یافت

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

تاکید بر رفع موانع تملیک جهت احداث سایت همراه اول و اجرای پروژه های فیبرنوری

تکمیل آبرسانی به 162 روستا تا پایان سال جاری در لرستان

کشف 400 میلیارد ریال کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

کاهش 33 میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

پسربچه 5ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت

اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان +عکس

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

سرنانوازی جز لاینفک موسیقی لرستان است

اجرای طرح عملیات مشترک پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در لرستان

شفقت استاندار لرستان شد

راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

رشد 8 درصدی جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل و نقل لرستان

75 میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

سازش 35 درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

فعال بودن بیش از100پروژه در سطح استان

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

انتصاب مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان

کسب مقام اول ورزشکار لرستانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

پیش بینی ذخیره 600 هزار تن گندم در لرستان

تقویت صادرات جهت حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی در استان

6 پروژه شاخص شهرداری خرم‌آباد در سال جاری

کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد

گام بزرگ بانک رفاه کارگران در احیای واحد های تولیدی وصنعتی وجهش تولید در لرستان

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

تولید سالانه 16هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

سامانه نسخه الکترونیک در حال به‌روزرسانی‌ست/پذیرش موقت نسخه‌های الکترونیکی

اجرای کامل 72 درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان

بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود